Web Design και λειτουργικότητα
Ένα case-study σε μία ιστοσελίδα print service provider (PSP)
Καθημερινά, πιθανοί πελάτες σας παίρνουν αποφάσεις για σας, απλά και μόνο βλέποντας την ιστοσελίδα σας. Και πιθανά να μην μπορέσετε ποτέ να μιλήσετε μαζί τους αν η ιστοσελίδα σας είναι δύσχρηστη, πολύπλοκη στην περιήγηση και στερείται βασικών πληροφοριών για τις υπηρεσίες σας.
Οι εκτυπωτικές εταιρείες λειτουργούν και υπάρχουν σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική βιομηχανία. Ένας απλός και βασικός τρόπος να διαφοροποιηθεί κάποιος από το σύνολο είναι το branding. Ένα καλό branding μπορεί να κάνει την διαφορά, να δημιουργήσει «περιθώρια» και εμπιστοσύνη στους πελάτες σας. Βέβαια, οι εκτυπωτές γνωρίζουν και αντιλαμβάνονται από εκτύπωση, όχι όμως και απαραίτητα από branding στον βαθμό που ένας ειδικός γνωρίζει. Συνήθως οι PSPs, έχοντας κάποιον γραφίστα στην ομάδα τους, του αναθέτουν τον σχεδιασμό του branding και της εμφάνισης της εταιρείας, ακόμη και στο διαδίκτυο. Μάλλον λάθος τακτική, αφού θα ήταν πιο συνετό να ανατεθεί σε κάποιον που γνωρίζει πώς να κάνει μια ιστοσελίδα να «επικοινωνεί» τα μηνύματά της. Σε κάθε περίπτωση η γενική ιδέα που θα πρέπει να μεταφερθεί είναι ότι είστε οι μόνοι που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών σας, να ενισχύσετε το εμπορικό σας σήμα με κάθε τρόπο και όλα αυτά με ένα μήνυμα που θα κάνει σαφές πως είστε η καλύτερη επιλογή και για αυτό οι πελάτες σας θα πρέπει να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στις υπηρεσίες σας.
Είναι σχεδόν κοινότυπο, αλλά ιδιαίτερα χρηστικό, να τοποθετούνται γενικές πληροφορίες για το σωστό κλείσιμο των αρχείων, tips για το ενδεχόμενο κοπτικού, FAQ, καθώς και πληροφορίες με δυνατότητα αναζήτησης. Κι αν θέλετε (και μπορείτε) να δημιουργήσετε μια πιο εξελιγμένη ιστοσελίδα, θα πρέπει να παρέχετε η δυνατότητα on-line παραγγελιοληψίας, διαχείριση εργασιών, job ticket και παρακολούθηση εξέλιξης της εργασίας. δυνατότητα on-line proofing, κ.α. Το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι να κάνει τον επισκέπτη σας να θέλει να γίνει πελάτης σας.
Για να γίνουν αυτά, θα πρέπει να υπάρξει σχέδιο και στρατηγική στην δημιουργία του εμπορικού σήματος και της ταυτότητάς σας, στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των παρεχομένων υπηρεσιών, την ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας και φυσικά να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση του εμπορικού σας σήματος μέσα από διάφορα κανάλια (διαφήμιση, προβολή, links από άλλες ιστοσελίδες, κλπ.).
Μια διαφορετική προσέγγιση στα παραπάνω θα μπορούσε να είναι ένα πολύ απλό ερωτηματολόγιο, ώστε να δώσετε οι ίδιοι τις απαντήσεις που χρειάζεστε: Ποιος είσαι, τι κάνεις και τι ενδιαφέρει τον πελάτη σου αυτό που κάνεις. Αυτές είναι οι πρωταρχικές πληροφορίες που θα πρέπει ο επισκέπτης να παίρνει απάντηση σχεδόν άμεσα. Σε δεύτερο βαθμό, θα πρέπει να πληροφορείτε αναλυτικότερα για τις υπηρεσίες (εκτυπώσεις, υλικά, κοστολόγηση, δείγματα, κλπ.). Μια βασική παράμετρος είναι το χρώμα της ιστοσελίδας σας. Θεωρείται αυτονόητο ότι εφ’ όσον ασχολείστε με αναπαραγωγή χρώματος, το χρώμα της ιστοσελίδας θα είναι ελκυστικό και δημιουργικό, ανάλογο της πελατείας σας και φυσικά σχετικό με τα χρώματα του εμπορικού σας σήματος.
Αν πάλι, θέλετε να δώσετε έναν τόνο ιδιαίτερου επαγγελματισμού θα ήταν καλό να προσθέσετε στην σελίδα σας χρηστικές πληροφορίες, όπως το κόστος αποστολής της παραγγελίας ή έτοιμα templates για τον σχεδιασμό εφαρμογών (π.χ. business cards, ημερολόγια, φακέλους, κλπ.). Το αποτέλεσμα είναι να κερδίζετε χρόνο, και κατ’ επέκταση χρήμα, γλυτώνοντας άσκοπη επικοινωνία και χρόνο εκτύπωσης και τελικά δημιουργώντας εμπιστοσύνη στους πελάτες σας.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω επιγραμματικά σε έξι σημεία θα είχαμε (καλή την πίστη…) ένα συνοπτικό οδηγό «Πώς να βελτιώσω την ιστοσελίδα μου»,
- Εμπορικό σήμα. Ο καλύτερος τρόπος να αυξήσετε τα περιθώρια σε σχέση με τον ανταγωνισμό και να ενισχυθεί το εμπορικό σας σήμα απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός.
- Λειτουργικότητα. Βεβαιωθείτε ότι η περιήγηση στην ιστοσελίδα σας είναι λειτουργική, εύκολη και χρηστική. Είναι καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό σχεδιαστή ώστε να κοινωνηθεί το μήνυμά σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
- Σχεδιασμός. Τυπωμένο ή on-line το εμπορικό σας σήμα θα πρέπει να αντικατοπτρίζει εσάς και την επιχείρηση σας.
- Πρόσθετη αξία. Προσφέρετε στους πελάτες σας βιβλιοθήκες ή έτοιμα templates, τα οποία θα σας γλυτώσουν από σχεδιαστικό χρόνο και θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας.
- FAQ. Δημιουργείστε ένα αρχείο ερωτήσεων – απαντήσεων βοηθώντας έτσι τους πελάτες σας σε τεχνικά θέματα. Θα βοηθήσει στην αποφυγή προβλημάτων στην διαδικασία και θα σας γλυτώσει χρόνο και χρήμα.
- On-Line επικοινωνία. Ένα καλά στημένο extranet, μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω αλλά τελικά προσφέρει παρέχοντας την δυνατότητα upload των εργασιών των πελατών σας, track online, να κατεβάσουν τα δοκίμια και να τα εγκρίνουν, κ.α. Στην ουσία έτσι κερδίζετε σε χαμένο χρόνο και χρήμα.