Το αύριο στις Ψηφιακές Εκτυπώσεις

Το 2016 «έκλεισε» οικονομικά με μια δόση πεσιμισμού για την γενικότερη κατάσταση και με μια εξαιρετικά συγκρατημένη αισιοδοξία για την ανάπτυξη του κλάδου της ψηφιακής εκτύπωσης. Οι προβλέψεις για το 2017 δείχνουν μια ελάχιστη ανάπτυξη της τάξης του 2-3%. Από την άλλη, οι παραδοσιακές μέθοδοι εκτύπωσης «χάνουν έδαφος» καθημερινά αλλά εξακολουθούν να κατέχουν σχεδόν το 60% της παγκόσμιας παραγωγής εκτυπώσεων. Οι ψηφιακές εκτυπώσεις, και οι add value εφαρμογές όπως τα μεταβλητά δεδομένα, ανέβασαν το ποσοστό τους πάνω από το 35% σε παγκόσμιο επίπεδο παραγωγής.

   Οι πελάτες πλέον αναζητούν νέες νόρμες πέρα από την απλή αποτύπωση της εργασίας τους στο χαρτί. Αναζητούν εξελιγμένους τρόπους επικοινωνίας. Σε ένα τέτοιο εξελισσόμενο περιβάλλον καλούνται οι εκτυπωτικές εταιρείες να είναι, όχι μόνο γρήγορες, αλλά και αποτελεσματικές. Ανεξάρτητα από τρόπο ή μέσο, θα πρέπει να βοηθήσουν τους πελάτες τους να αποκτήσουν νέους τρόπους επικοινωνίας. Γνωρίζοντας το αντικείμενο των πελατών της, η κάθε PSP εταιρεία θα πρέπει να γίνει ένας διαδραστικός σύμβουλος-συνεργάτης- εκπαιδευτής τους με στόχο την αμοιβαία ανάπτυξη και επικέρδεια. Η έννοια του Print-On-Demand σήμερα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ο όγκος εργασιών ολοένα και συρρικνώνεται, οπότε αυτο σημαίνει περισσότερες σελίδες για την digital εκτύπωση. Το 75-80% των 4χρωμων εκτυπώσεων είναι λιγότερες από 5.000 αντίτυπα ενώ ο TurnAroundTime γίνεται ολοένα και μικρότερος. Έως το τέλος του 2015, το 20% των εκτυπωτικών εργασιών θα απαιτούνται για παράδοση αυθημερόν.

*Short-runs – from one-off jobs Εκτύπωση Reviews & end-of-life εκδόσεων, επαγγελματικών περιοδικών, εντύπων και εφημερίδων

*On-demand παραγωγή Γρήγορη αναπαραγωγή όσων αντιτύπων απαιτούνται, χωρίς stock.

*Versioning, personalization Προσωποποιημένα βιβλία και εκδόσεις

*Self-publishing Web -to-print based self-publishing

Οι εκτυπωτικές εταιρείες, μέσα στις νέες οικονομικές εξελίξεις, θα πρέπει να αλλάξουν ή να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους, να επενδύσουν σε πράσινη τεχνολογία και σε πείσμα των δύσκολων καιρών να επαναπροσδιορίσουν τον στρατηγικό σχεδιασμό και το marketing τους, σε πλάνο ευρύτερου χρονικού ορίζοντα, με στόχο την αμοιβαία κερδοφορία των ίδιων αλλά και των πελατών τους. Έτσι, συνοψίζοντας τις προτάσεις για μια νέα στρατηγική, θα περιελάμβανε τα εξής:

Επέκταση των παρεχομένων υπηρεσιών. Βασισμένη στις δυνατότητες του εξοπλισμού της, η κάθε εταιρεία να προσφέρει στο maximum τις υπηρεσίες που μπορεί ο εξοπλισμός της να παρέχει.

Ανάπτυξη του direct mail και της προσωποποίησης. Η προσωποποιημένη εκτύπωση και οι 1:1 εκτυπώσεις θα παρουσιάσουν ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη και κερδοφορία.

Περιβαλλοντική συνείδηση. Χρήση μηχανημάτων, λογισμικών και υλικών με στόχο την «πράσινη» εκτύπωση. Ελαχιστοποίηση αποβλήτων και φύρας, εκτός της περιβαλλοντικής συνείδησης, μειώνουν αισθητά το κόστος λειτουργίας της εταιρείας.

E-shop. Δημιουργία και υποστήριξη πλήρως λειτουργικών ηλεκτρονικών καταστημάτων. Σε πραγματικό χρόνο να μπορεί ο χρήστης να μάθει το κόστος της εργασίας του, να παραγγείλει online και να είναι ενήμερος κάθε στιγμή για την εξέλιξη της εργασίας, εκμηδενίζοντας τους χρόνους του short turnaround, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.

Στρατηγικός σχεδιασμός. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, χρειάζεται ένας δυναμικός στρατηγικός σχεδιασμός. Χρειάζεται σχεδιασμός και εξειδίκευση τόσο στο είδος παραγωγής, όσο και στο target group που θα απευθυνθεί η εκτυπωτική εταιρεία.

Επενδύσεις σε τεχνολογία. Ανάλογα με το είδος παραγωγής που θα στραφεί ή έχει στραφεί μια εκτυπωτική εταιρεία απαιτείται και ο κατάλληλος εξοπλισμός.

Είσοδος σε νέες αγορές. Οι PSP εταιρείες θα πρέπει να «κοιτάξουν» έξω από τον κύκλο των σημερινών πελατών τους, χωρίς να σταθούν ανταγωνιστικά απέναντι τους, για να ανακαλύψουν ή και να δημιουργήσουν νέες ευκαιρείες επαγγελματικής ανάπτυξης. Πολλές φορές, ένα νέο προϊόν «ανοίγει» και νέες αγορές.

Marketing. Οι εταιρείες εκτύπωσης θα πρέπει να επενδύσουν σε στρατηγικές προώθησης και διαφήμισης. Θα πρέπει να παρουσιάσουν τις νέες τους υπηρεσίες και τα key advantages των προϊόντων τους ώστε να διεκδικήσουν ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας».

   Το 2017 θα μπορούσε να είναι μια χρονιά ανάπτυξης και ανάκαμψης, ιδιαίτερα για τις εκτυπωτικές εταιρείες που αναγνώρισαν τις αλλαγές στην βιομηχανία των γραφικών τεχνών και σχεδίασαν τις στρατηγικές τους για οικονομική ανάκαμψη. Η ψηφιακή εκτύπωση και οι βοηθητικές ή συμπληρωματικές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται. Πιθανά το 2017, για την παγκόσμια αγορά των ψηφιακών εκτυπώσεων, να μην είναι μια υπέροχη χρονιά αλλά σίγουρα θα είναι καλύτερη από το 2016.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content