Κυριακή, 12 Ιανουαρίου, 2025
InternetMarketing

Twitter – η χρηστικότητα των Social Media

Το twitter (με σήμα το σπουργιτάκι) δημιουργήθηκε ως μια κοινωνική πλατφόρμα micro-blogging. Ο χαρακτηρισμός «Κοινωνική» εννοεί ότι παρέχετε η δυνατότητα επαφής και αλληλεπίδρασης με άλλα μέλη του, που μπορεί να έχετε κάτι κοινό. Ως Micro-blogging χαρακτηρίζεται γιατί μπορείς να δημοσιεύσεις την κατάστασή σου μέσα σε 140 χαρακτήρες, χωρίς εικόνες ή άλλα media. Έτσι γίνετε πολύ πιο εύκολο να δημοσιεύσεις ή να ανακοινώσεις κάτι, από το να ετοιμάσεις ένα blog post για το wordpress ή το blogger.

Στην πορεία το Twitter έγινε και άλλα πράγματα, όπως μέρος προώθησης ιδεών, προϊόντων και νέων και φυσικά εξελίχθηκε σε μια πλατφόρμα asynchronous Chat, όπου η συζήτηση μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερη διάρκεια, αλλά και με περισσότερα άτομα απ’ ότι σε ένα κλασικό Chat.

Έτσι, το twitter συνδέει πελάτες ή τελικούς χρήστες με υπηρεσίες, κάθε λεπτό. Χωρίς κόστος φιλοξενίας ή δημουργίας ιστοσελίδας, το μήνυμά μας είναι διαθέσιμο σε οποιονδήποτε διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, στις 14 Σεπτεμβρίου του 2009, οι επίσημες στατιστικές καταγραφές έδωσαν ότι 18 εκατομ. άνθρωποι έκαναν twetting (κατά την ορολογία του). Πρόκειται για μια 24ωρη / 7ήμερη υπηρεσία προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Παράδειγμα η Dell Computers η οποία προώθησε παρωχημένο υλικό, ύψους 3 δισ. δολλαριών, σε discount stores, σε διάστημα δύο ετών, μέσω του twitter.

Η μηχανή αναζήτησης του twitter έχει την δυνατότητα γεωγραφικής παρουσίασης αποτελεσμάτων. Έτσι, μπορείτε εύκολα να αντικαταστήσετε την μαζική ηλεκτρονική αλληλογραφία με αποστολή στοχευμένων tweets (τα κείμενα του twitter). Το εν δυνάμει “κοινό” σας, σίγουρα είναι μεγαλύτερο από την mailing list σας, περιέχοντας εκατοντάδες ή χιλιάδες ανθρώπους που χρησιμοποιούν το twitter.

O Benjamin Franklin είναι ίσως ο πιο διάσημος εκτυπωτής μετά τον Gutenberg. Κατά μία έννοια είναι ο παππούς του twitter. Η φυλλάδα του Broadsides, ήταν μίας όψης εκτυπωμένο φύλλο, σε φτηνό χαρτί, με μικρά πολιτικά, παραπολιτικά και σατιρικά μηνύματα. Υπό αυτή την έννοια, όποια υπηρεσία αντικατοπτρίζει την γνώμη μιας μεγάλης ομάδας ανθρώπων έχει αξία και δεν πρέπει να παραβλεφθεί.

Το twitter βοηθά τους επαγγελματίες στον διαμοιρασμό πληροφορίας, στην δημιουργία μιας βασικής γνωσιακής βάσης καθώς και στην επικοινωνία με τους πελάτες τους.

Από την άλλη υπάρχει και ο αντίλογος. Οι εκτυπωτές, όσον αφορά τον τρόπο εργασίας, χαρακτηρίζονται μάλλον συντηρητικοί. Οι νέες τεχνολογίες και ο νέος εξοπλισμός παρουσιάζεται ως μη χρηστικός, αμφίβολος λόγω ελλειπούς τεσταρίσματος και φυσικά ακριβός. Οπότε από αυτή την οπτική τα social media αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό. Όμως, καλώς ή κακώς, οι διαδικτυακές ευκαιρίες είναι εδώ και τώρα είναι ο κατάλληλος χρόνος.

  To twitter είναι ένα ανοιχτό e-mail μήνυμα σε όλο τον κόσμο. Μια δημοσίευση ανοιχτή σε όποιον ακολουθεί τον λογαριασμό σας. Όλοι μας καθημερινά περιηγούμαστε σε αγαπημένες ιστοσελίδες για πληροφορίες που μας ενδιαφέρουν. Η αρχική σελίδα του twitter (http://twitter.com) στην ουσία είναι μια συλλογή από τις αγαπημένες σας σελίδες παρουσιάζοντας συμπιεσμένα και ευκολοπαρουσίαστα τα νέα που αναζητάτε. Των ατόμων ή των εταιρειών, των οποίων είστε followers, τα νέα εμφανίζονται ως μία αθροιστική λίστα, παρόμοια με την εγγραφή σε newsletters.

To tweeter δημιουργεί εισόδημα. Πολλοί είναι αυτοί που θέτουν ένα ερώτημα για κάποια εργασία και επίσης πολλοί είναι αυτοί που απαντάνε. Χωρίς γραφεία ευρέσεως εργασίας, χωρίς μεσολαβήσεις.

Επίσης, βοηθά επαγγελματίες του κάθε χώρου να μοιραστούν πληροφορίες και να διαφημίσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να αποκτήσεις σε δευτερόλεπτα εκατοντάδες νέες επαγγελματικές επαφές χωρίς κόστος! Προσωπικά έχω ‘συζητήσει’ με συναδέλφους από όλο τον κόσμο για prepress και εκτύπωση, από τα πιο απλά ζητήματα έως τα πιο εξεζητημένα.

Αφού το twitter είναι ένα εργαλείο business-to-business ή/και business-to-customer υπάρχουν κάποια που πρέπει να αποφεύγονται. Για παράδειγμα, δεν αποτελεί σημείο ενδιαφέροντος τι φάγατε σήμερα ή σε ποιό club ήσασταν εχθές. Γενικά αποφύγετε αυτά που ονομάζονται “bathroom tweets”. Από την άλλη μεριά αποφύγετε τα πολλά επαγγελματικά tweets.

Εν κατακλείδι, στοχεύστε το κοινό σας, προσανατολίστε τους στόχους σας και ενσωματώστε τα social media στο workflow και στην καθημερινότητά σας. Αν μη τι άλλο, είναι ένα χρηστικό εργαλείο, το οποίο με σωστή χρήση μπορεί μόνο να είναι add value στις υπηρεσίες σας.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο